FANDOM

Joker
Joker
Základní informace
Alias: Mr. J, princ zločinu, agent chaosu, klaun, šprýmař
Skutečné jméno: Neznámé
První výskyt: Batman #1 (25. dubna 1940)
Tvůrci: Jerry Robinson

Bill Finger
Bob Kane

Členství: Injustice Gang

Injustice League

Spojenci: Harley Quinn

Joker je nejznámější Batmanův protivník. Poprvé se objevil v komiksu Batman #1 (25. dubna 1940) a ihned se stal populárním. Joker je mistr v kriminálním oboru a jeden z nejvychytralejších zločinců v Gothamu. Zpočátku byl Joker popisován jako násilný sociopat, který vraždí lidi pro své vlastní potěšení. V roce 1940 byl změněn na praštěného zloděje a podvodníka, ale v roce 1960 se z něj opět stal psychopatický vrah. Joker byl zodpovědný za četné tragédie v Batmanově okruhu známých, včetně ochrnutí Barbary Gordon, vraždy Jasona Todda (druhý Robin) a druhé ženy Jima Gordona.

Joker se objevil v mnoha filmech o Batmanovi a ztvárnilo ho již několik herců. Jako první Cesar Romero ve filmu Batman z roku 1966 a také ve stejnojmenném seriálu. Další byl Jack Nicholson (Batman z roku 1989), poté Heath Ledger (Temný rytíř), který za roli získal posmrtně Oscara. Prozatím posledním představitelem Jokera je Jared Leto, a to ve filmu Sebevražedný oddíl. Postava Jokera se objevila také v několika animovaných snímcích, kde mu propůjčili hlas například Larry Storch, Lennie Weinrib, Frank Welker, Mark Hamill, Kevin Michael Richardson nebo Michael Emerson.